Senin, 10 Desember 2012

Teks Descriptive tentang Lingkungan Saya dalam Bahasa Inggris dan Indonesia

| Senin, 10 Desember 2012
Contoh teks descriptive tentang lingkungan sekitar.

Bahasa Inggris

I live in a comfortable and perfect neighborhood. The street is very quiet. Some people like lots of noise and crowds, but I'm little bit different. I like my quiet street. My house is between a big park and an apartment building. On the weekend, I sometimes buy a female magazine from the newsstand and sit in the green park to read it. 

There is a big supermarket around 2 blocks from my house. Next to the supermarket there is a mini basketball court. Across the street there is a bakery, and next to the bakery is a video store where I can rent videos. 

I think my neighborhood has everything I need. The only thing that isn't close is my school. In fact, I need to take two buses to get to school every morning.

Bahasa Indonesia

Saya tinggal di lingkungan yang sempurna dan nyaman. Jalannya sepi. Beberapa orang mungkin suka dengan keramaian dan kebisingan. Tapi aku beda. Aku suka jalan yang sepi. Rumahku berada di antara taman dan sebuah apartemen. Pada akhir pekan, Aku kadang membeli majalah wanita dari penjual majalah dan koran lalu duduk di taman yang hijau untuk membacanya.

Ada supermarket besar sekitar 2 blok dari rumahku. Di sebelahnya ada lapangan basket kecil. Di seberang jalan ada toko roti dan ada tempat penyewaan video di sebelahnya. Disana aku sering menyewa video. 

Menurutku, lingkunganku memiliki segalanya. Cuma satu hal yang tidak dekat adalah sekolahku. Aku harus naik bis dua kali untuk tiba di sekolah setiap pagi.

Related Posts